Anda pemilik motor SYM? Ingin berkongsi pengalaman/pengetahuan teknikal dan sebagainya?Bincangkannya di SYM Owners Forum
 
HomeRegisterLog in

Share | 
 

 Kabel meter putus @ meter km yang problem ????

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
hanuman
Newbie Lesen L
Newbie Lesen L


Posts : 3
Join date : 2014-09-09
Age : 35

PostSubject: Kabel meter putus @ meter km yang problem ????   Sun Dec 21, 2014 9:08 am

Assalamualaikum kwn2 & otai2 sekalian... Sy baru je pakai motor ni 2 bulan. itu pun beli 2nd je. sekarang ni masalah meter km tak pusing bila bergerak. Masa on kunci ok je dia pusing habis tapi bila bergerak dia tak pusing. adakah kabel meter putus @ meter km yang problem. ade yang penah alami masalah ni tak. kalau ada yang pernah tukar kabel meter boleh tau tak berapa ongkosnya.
Back to top Go down
Mie-G
Pegawai Tadbir Gred N41
Pegawai Tadbir Gred N41


Posts : 4691
Join date : 2011-03-24
Age : 34
Location : Balakong, Selangor

PostSubject: Re: Kabel meter putus @ meter km yang problem ????   Mon Dec 22, 2014 6:00 am

hanuman wrote:
Assalamualaikum kwn2 & otai2 sekalian... Sy baru je pakai motor ni 2 bulan. itu pun beli 2nd je. sekarang ni masalah meter km tak pusing bila bergerak. Masa on kunci ok je dia pusing habis tapi bila bergerak dia tak pusing. adakah kabel meter putus @ meter km yang problem. ade yang penah alami masalah ni tak. kalau ada yang pernah tukar kabel meter boleh tau tak berapa ongkosnya.
untuk respon yg cepat, better bro masuk FB Freerider atau FB SYM Owner. Smile

_________________

:: Komuniti facebook Freerider ::
Back to top Go down
hanuman
Newbie Lesen L
Newbie Lesen L


Posts : 3
Join date : 2014-09-09
Age : 35

PostSubject: Re: Kabel meter putus @ meter km yang problem ????   Thu Dec 25, 2014 8:54 pm

tq bos. dah tukar kat mc donas auto jalan ipoh. melayang RM92. rupanya kabel tu pakai sensor. Moral jgn selalu redah air sbb sensor tu sensitif tak macam kabel meter biasa.
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: Kabel meter putus @ meter km yang problem ????   Today at 5:59 am

Back to top Go down
 
Kabel meter putus @ meter km yang problem ????
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Kabel meter putus @ meter km yang problem ????
» RPM meter got problem. Tolong
» setting jam di meter siput
» Meter Minyak Pening
» RPM meter biol

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
 :: Sembang Teknikal SYM :: Sembang Teknikal SYM VTS/GTS 200-
Jump to: