Anda pemilik motor SYM? Ingin berkongsi pengalaman/pengetahuan teknikal dan sebagainya?Bincangkannya di SYM Owners Forum
 
HomeRegisterLog in

Share | 
 

 jacket yang sesuai dan harga..

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : 1, 2  Next
AuthorMessage
natzar
Newbie Lesen L
Newbie Lesen L


Posts : 66
Join date : 2012-05-18
Location : kangar

PostSubject: jacket yang sesuai dan harga..   Fri Jun 08, 2012 6:29 pm

Salam semua... Dok tgk2 dlm ni xde yg membincangkan secara detail berkaitan dgn jacket utk riding..
Nak mintak pendapat semua berkaitan dengan jenis serta rega yang berbaloi utuk kita pakai semasa riding samada untuk kegunaan harian atau berkonvoi..
Kalau ada dah yg dah beli n pakai sudi2 lah kongsi pengalaman anda bersama jacket tersebut..
Saya dalam proses nak membeli jacket tapi x tau nak beli yg mana satu. Kalau boleh bagi pendapat jacket apa yg sesuai untuk ride..
Smile
Back to top Go down
mie/5005
Remaja Lesen B2
Remaja Lesen B2


Posts : 128
Join date : 2011-12-28
Age : 45
Location : Subang

PostSubject: Re: jacket yang sesuai dan harga..   Sat Jun 09, 2012 4:29 pm

nasib aku prasan hang dok tang mana....igt nak ajak hang p kompleks campbell dpn sogo tu....
harga mampu milik bro n ada gred n design mantop...
ada yg 1,2,3,4 n 5 star gred...aku sendri pon xdan nak p c2 lg ka hang nak turun kl bro,aku tunggu...dlm mggu ni la sbb 17 ni nak ride fraser dah...join jom....
Back to top Go down
natzar
Newbie Lesen L
Newbie Lesen L


Posts : 66
Join date : 2012-05-18
Location : kangar

PostSubject: Re: jacket yang sesuai dan harga..   Sat Jun 09, 2012 6:00 pm

Alamak bro.. Gua baru blk dr kl.... Kalau tau awai leh p situ..huhu
Back to top Go down
Mie-G
Pegawai Tadbir Gred N41
Pegawai Tadbir Gred N41


Posts : 4691
Join date : 2011-03-24
Age : 34
Location : Balakong, Selangor

PostSubject: Re: jacket yang sesuai dan harga..   Mon Jun 11, 2012 5:03 am

mula2 kena tgk bajet..pastu tgk saiz badan. Smile
kalau utk kegunaan harian, material mesh digalakkan sbb xrasa pns sgt.
Mesh tu kain mcm jaring tu (kalau xtahu..hehehe)
biasa utk ketahanan, elok amik material cordura tp xtahan pnsnya plak. Smile

_________________

:: Komuniti facebook Freerider ::
Back to top Go down
natzar
Newbie Lesen L
Newbie Lesen L


Posts : 66
Join date : 2012-05-18
Location : kangar

PostSubject: Re: jacket yang sesuai dan harga..   Mon Jun 11, 2012 6:11 am

oo.. tq..en mie-g Smile
ingat nak kena cari yg jenis mesh tu la gak.. tp rasanya ada yg gabungan kedua2nya kan?
cordura ngan mesh..
Back to top Go down
JOE564
Bapak Budak B Full
Bapak Budak B Full


Posts : 460
Join date : 2012-02-04

PostSubject: Re: jacket yang sesuai dan harga..   Mon Jun 11, 2012 6:29 am

ada jugak gabungan mesh n cordura....
susah sikit nk cari...
rasanye kat penang ada byk...
Back to top Go down
Mie-G
Pegawai Tadbir Gred N41
Pegawai Tadbir Gred N41


Posts : 4691
Join date : 2011-03-24
Age : 34
Location : Balakong, Selangor

PostSubject: Re: jacket yang sesuai dan harga..   Mon Jun 11, 2012 6:37 am

btl, mmg ada gabungan tu.
kt Penang, bleh try cr kt David Choo. Smile

_________________

:: Komuniti facebook Freerider ::
Back to top Go down
natzar
Newbie Lesen L
Newbie Lesen L


Posts : 66
Join date : 2012-05-18
Location : kangar

PostSubject: Re: jacket yang sesuai dan harga..   Mon Jun 11, 2012 8:01 am

kat mana plak david choo ni?? ada full address ka?
bajet dlm brapa plak?? Smile
Back to top Go down
Mie-G
Pegawai Tadbir Gred N41
Pegawai Tadbir Gred N41


Posts : 4691
Join date : 2011-03-24
Age : 34
Location : Balakong, Selangor

PostSubject: Re: jacket yang sesuai dan harga..   Mon Jun 11, 2012 8:38 am

cari kt FB David Choo Smile

_________________

:: Komuniti facebook Freerider ::
Back to top Go down
natzar
Newbie Lesen L
Newbie Lesen L


Posts : 66
Join date : 2012-05-18
Location : kangar

PostSubject: Re: jacket yang sesuai dan harga..   Mon Jun 11, 2012 3:38 pm

Tq en mie-g... Akan ku cari...hehe
Back to top Go down
pahat
Remaja Lesen B2
Remaja Lesen B2


Posts : 188
Join date : 2012-01-23

PostSubject: Re: jacket yang sesuai dan harga..   Mon Jun 11, 2012 4:21 pm

"Salam semua,nasihat saya kepada semua pengguna yg bijak sana,sekiranya ingin memilih jacket pilihlah jacket berdasarkan point2 dibawah.


1. sesuai dengan kemampuan poket masing-masing.

2. belilah jacket gred A supaya boleh pakai lama dan memiliki resale value yg tinggi.

3.Jenis yg sesuai dengan keperluan kita cth - Gred A codura sesuai untuk long distance
- Gred A mesh sesuai untuk harian
- Gred A kombinasi mesh dan codura sesuai untuk long distance & harian

Untuk pengatahuan semua kenapa saya cadangkan gred A kerana dalam pmbelian jacket semestinya tidak sama seperti anda membeli sayur-sayuran di pasar kerana kita memerlukan jacket yang akan bersama dengan kita sekurang-kurangnya setahun.Percaya atau tidak berdasarkan pengalaman saya hanya jacket gred A boleh dipakai melebihi setahun malah masih boleh dijual dangan separuh harga jacket tersebut walaupun sudah dipakai lama.Selain itu dari segi faktor keselamatan hanya jacket gred A keatas sahaja memiliki pading thermo plastik yg besar dan mampu menggengam keseluruhan siku hingga ke legan.Lebih besar berbanding gred B dan lebih keras berbanding gred c.

Material gred b biasanya diperbuat daripada nylon dan walaupun paddingnya thermo plastik yg keras tetapi kecil..Dan biasanya gred C pula menggunakan material yang tidak dikenal pasti iaitu seperti guni dimana ia mudah tertetas sekiranya anda menunggang laju.Lebih2 lagi padingnya lembut dan nipis seolah-olah syarat sahaja untuk memiliki pading.

Walaubagaimanapun its always beter than not wearing anything..

Pilih lah jacket yang berbaloi dibeli dan dipakai malah berbaloi untuk dijual..Bukan harga menjadi hintungan dalam isu membeli jacket tiruan ini kerana beza harganya tidaklah ketara sangat antara gred A,B,C kerana yang lebih penting anda tidak perlu membeli jacket lagi dalam masa 1 thun - 2 thun..Budjet anda yang lain boleh digunakan untuk gloves,boots atau pergi hanymoon lg sekali.. ;D ;D ;D Cool


Gred A rm 240 - rm 290 - Usage - 1 - 2 thun
Gred B rm 170 - rm 190 - Usage - 1 thun
Gred C rm 130 - rm 160 - Usage - 6bln - 1thun"

kredit/petikan dari http://www.eidamanbikers.com/forum2/index.php/topic,15.0.html
Back to top Go down
natzar
Newbie Lesen L
Newbie Lesen L


Posts : 66
Join date : 2012-05-18
Location : kangar

PostSubject: Re: jacket yang sesuai dan harga..   Mon Jun 11, 2012 4:42 pm

Terbaik la en pahat... Smile
Back to top Go down
pahat
Remaja Lesen B2
Remaja Lesen B2


Posts : 188
Join date : 2012-01-23

PostSubject: Re: jacket yang sesuai dan harga..   Mon Jun 11, 2012 4:47 pm

bukan saye, tpi http://www.eidamanbikers.com/forum2/index.php/topic,15.0.html
tq Razz
Back to top Go down
Mie-G
Pegawai Tadbir Gred N41
Pegawai Tadbir Gred N41


Posts : 4691
Join date : 2011-03-24
Age : 34
Location : Balakong, Selangor

PostSubject: Re: jacket yang sesuai dan harga..   Tue Jun 12, 2012 4:27 am

hehehe..saya pun beli jacket kt Eidaman termasuk Zaidi.
Jacket RSTX keluaran Eidaman bagi saya mmg terbaik.

_________________

:: Komuniti facebook Freerider ::
Back to top Go down
mad_47
Remaja Lesen B2
Remaja Lesen B2


Posts : 172
Join date : 2012-04-26
Location : klang

PostSubject: Re: jacket yang sesuai dan harga..   Tue Jun 12, 2012 5:19 am

tq bro pahat....
klu aku pye rm200 kira gred B+ ler ek..... Surprised
Back to top Go down
rizal
Bapak kepada Bapak Budak
Bapak kepada Bapak Budak


Posts : 698
Join date : 2011-10-23
Age : 40
Location : Taman Desa Raya , Hulu Langat

PostSubject: Re: jacket yang sesuai dan harga..   Tue Jun 12, 2012 6:09 am

aku nyer pon gred B .. adui
Back to top Go down
http://www.tm.com.my/Pages/Home.aspx
carliph
Pegawai Tadbir Gred N41
Pegawai Tadbir Gred N41


Posts : 501
Join date : 2011-03-24

PostSubject: Re: jacket yang sesuai dan harga..   Tue Jun 12, 2012 6:15 am

IZ2 pun okay..mampu milik.. Smile
Back to top Go down
natzar
Newbie Lesen L
Newbie Lesen L


Posts : 66
Join date : 2012-05-18
Location : kangar

PostSubject: Re: jacket yang sesuai dan harga..   Tue Jun 12, 2012 7:40 am

Yg penting info yg diberikan memang berguna...hehe
En mie-g bg la sket testimoni pasai jacket rstx tu.. Tgk cam berkenan gak.. Hehe
Back to top Go down
Mie-G
Pegawai Tadbir Gred N41
Pegawai Tadbir Gred N41


Posts : 4691
Join date : 2011-03-24
Age : 34
Location : Balakong, Selangor

PostSubject: Re: jacket yang sesuai dan harga..   Tue Jun 12, 2012 7:46 am

bagi saya, jaket RSTX tu seswai sgt utk jejaka berbadan kecil mcm saya ni.
terasa fit dah begitu gagah skali..hehehe...
dengan padding plastik dibahagian bahu dan lengan, serta ada pad di bahagian dada dan blkg, membuatkannya begitu selesa dipakai.
Jaket ini mempunyai lapisan kalis air dibahagian dalam tp xseswai dipakai pada waktu panas sbb boleh mengakibatkan kepanasan seperti di dalam sauna. Smile

_________________

:: Komuniti facebook Freerider ::
Back to top Go down
natzar
Newbie Lesen L
Newbie Lesen L


Posts : 66
Join date : 2012-05-18
Location : kangar

PostSubject: Re: jacket yang sesuai dan harga..   Tue Jun 12, 2012 4:40 pm

Terbaikk.. Smile
Back to top Go down
eszeree@AG
Pegawai Tadbir Gred N41
Pegawai Tadbir Gred N41


Posts : 692
Join date : 2011-05-18
Age : 35
Location : Shah Alam

PostSubject: Re: jacket yang sesuai dan harga..   Wed Jun 13, 2012 6:51 am

penjelasan bro pahat mmg terbaik!

dlu aku pnah nk beli jaket alpinestar tp memandang dier ade plak gred2 n xbrape memberansangkan akan kesahihannya maka aku beli brand IZ2..sbab terbukti ia ori & harga juga berpatutan serta puas hati.

skang dh pkai dekat 2 taun masih lagi dalam keadaan seperti baru semalam kita berpisah.


_________________
"I Came, I Saw, I DIY-ed"

Whenever We FREE...We RIDE! cheers
Whenever We RIDE...Its Not FREE! Wink
Back to top Go down
apaizul
Bapak Budak B Full
Bapak Budak B Full


Posts : 282
Join date : 2012-02-02
Location : Oghe Kelate dok Sg. Buloh

PostSubject: Re: jacket yang sesuai dan harga..   Wed Jun 13, 2012 7:34 am

brand IZ2 memang bagus,,,,
kompem dari pakistan kalu tak silap aku...

ada g tgk kat campbell leh tahan harganya,huhuhu
Back to top Go down
pahat
Remaja Lesen B2
Remaja Lesen B2


Posts : 188
Join date : 2012-01-23

PostSubject: Re: jacket yang sesuai dan harga..   Wed Jun 13, 2012 8:16 am

... lapisan kalis air RSTX tu baju ujan ko!? bule tangal2. Rolling Eyes

IZ2, B power original pakistan made!! means original cordura or leather as wat they claim ..... silent

and dont buy china one ..... scratch


Last edited by pahat on Wed Jun 13, 2012 8:17 am; edited 1 time in total
Back to top Go down
eszeree@AG
Pegawai Tadbir Gred N41
Pegawai Tadbir Gred N41


Posts : 692
Join date : 2011-05-18
Age : 35
Location : Shah Alam

PostSubject: Re: jacket yang sesuai dan harga..   Wed Jun 13, 2012 8:17 am

Aku bli IZ2 aku kt eidaman gk..rm280. pakistan mari..huhu..tgk jaket polis pon pkai IZ2

_________________
"I Came, I Saw, I DIY-ed"

Whenever We FREE...We RIDE! cheers
Whenever We RIDE...Its Not FREE! Wink
Back to top Go down
zubirdaud
Bapak Budak B Full
Bapak Budak B Full


Posts : 296
Join date : 2012-04-24
Age : 34
Location : Saujana Rawang

PostSubject: Re: jacket yang sesuai dan harga..   Wed Jun 13, 2012 1:37 pm

aku pki baju hujan arai je buat jeket..hehe.. Rolling Eyes
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: jacket yang sesuai dan harga..   Today at 5:06 pm

Back to top Go down
 
jacket yang sesuai dan harga..
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 2Go to page : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» jacket yang sesuai dan harga..
» Minyak hitam dan gear yang terbaik untuk EVO
» Minyak Ron 95 atau Ron 97 atau V Power.
» This is what i traded for ben jacket
» Beli phone yang baru jangan jealous ye! Samsung Galaxy S4 ? Note 2?

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
 :: Sembang Warung Pak Mat Tempe :: Sembang Merapu Meraban Tak Ada Kaitan Dengan Motor-
Jump to: